onsdag den 19. november 2008

Limies

125 g smør
1 vaniljestang
4 æg
200 g sukker
Reven skal af 2 lime
250 g hvedemel
2½ tsk bagepulver
1 dl mælk
100 - 200 g hvid chokolade
50 g / 1 dl grofthakkede hasselnøddekerner

Limelage

Saften af 2 lime
¾ dl sukker

Smelt smørret og lad det køle af. Skrab kornene ud af vaniljestangen. Pisk æg, sukker og vaniljekorn skummende og rør smørret i. Rør derefter limeskal i. Bland mel og bagepulver og rør det i dejen skiftevis med mælken. Hak chokolade og hasselnødde-kerner groft og vend det i dejen. Hæld dejen i et ildfast fad og bag kagen i ca. 25. min ved 175º.Kog imens ingredienserne til limelagen sammen i 5-6 min. Lad kagen afkøle 10 min før den overhældes med lagen..

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej

Jeg lavede denne kage i weekenden, men efter bogen "Kager der smager..." af Alette Bertelsen. Jeg synes, man bør have kildeangivelser med, når man citerer. Men - det kan jo også være, at det er Alette, der har opskriften herfra? Eller fra et helt tredie sted.

VH
Lars